"AŞIKLAR SOFRASINDA MİNİK YARENLER" e Twining PROJEMİZ Avrupa Kalite Etiketi Aldı

Okulumuz Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Sena Karamus'un  öğrencilerimizle yürüttüğü "AŞIKLAR SOFRASINDA MİNİK YARENLER" e Twinning projesi okulumuz 7/C sınıfı öğrencilerinin çalışmaları ile Avrupa Kalite Etiketi Aldı.

PROJE HAKKINDA

 

Aşık edebiyatı, aşıklama ya da aşıklık geleneği milli ve manevi kültürümüzde çok büyük bir ehemmiyete sahiptir. Kimi yerde aşıklık, kimi yerde yarenlik, kimisinde ise abdallık adı verilen bu müessese; Yunus Emre, Hacı Bayram Veli, Pir Sultan, Kul Hüseyin, Karacaoğlan, Aşık Veysel, Aşık Sümmani, Aşık Reyhani, Aşık Huzuri, Aşık Şeref Taşlıova, Muharrem Ertaş, Neşet Ertaş ve daha nice niceleri Anadolu'nun mayasına maya karmış isimleri yetiştirmiştir. Milli ve manevi değerlerin, atasözlerinin, nasihatlerin ve deyişlerin, yaşanmışlıkların sözlü olarak nesilden nesile aktarıldığı bu gelenek Türk insanını yine Türk insanına anlatma olarak da açıklanabilir. Aşıklık geleneğinde atışma, koşma, deyiş, destan, türkü, mani vb. farklı alt fasıllar vardır. Sazı ile sözü, maneviyat ile özü cem eden aşıkları bazen bir Erzurum gecesinde karşılıklı atışırlarken bazen Çankırı'da yaren meclisi kurarlarken buluruz. Bir gece sıra gecesi ile Urfa'da toplanırlar bazen Kırşehir'den bozlak olur çıkarlar. Aşıklık geleneği 2009 yılında, yarenlik geleneği 2010 yılında UNESCO tarafından somut olmayan kültürel miras olarak listeye alınmıştır. Bu bağlamda proje ile birlikte yeni nesle aşıklık ve yarenlik geleneğinin tanıtımını yaparak Anadolu irfanını anlamayı ve ahilik-fütüvvet anlayışını hayatına yansıtmaları amaçlanmıştır.

 

HEDEFLER

Bu projenin faaliyete geçirilmesi ile birlikte şu kazanımlar hedeflenmektedir:

1. Türk milletinin özüne ve hamuruna yerleşmiş aşıklık ve yarenlik geleneği daha yakından tanımak.

 

2. Aşık ve yarenlerin milli-manevi değerleri şiir, deyiş ve türkülerinde nasıl işlediğini anlamak.

 

3. Türkün öz vatanından çıkan öz müzik unsurlarını tanımak ve aşinalık kazandırmak.

 

4. Aşık ve yarenlik geleneğindeki erdem, fazilet ve tasavvufi değerleri idrak etmek.

 

5. Anadolu'nun inancındaki saflığını, sözündeki duruluğunu, gönlündeki sevgisini, yaşamındaki kardeşliğini, ahilik ve fütüvvet ilkelerindeki adabı anlamak ve hayata yansıtmak.

 

6. Davet edilen veliler ile öğrenciler arasında geçmişten geleceğe bir kültür bağı kurmak.

ÇALIŞMALARI 

https://twitter.com/asmiyaprojesi

https://m.facebook.com/Aşıklar-Sofrasında-Minik-Yarenler-Projesi-108683478700280/?ref=page_internal&mt_nav=0&paipv=0&eav=AfbV5jqN94D5Xe9BdFw4zoHcmwJVspPm7ZOZ5hOuZjLgSqKltBKuE7VYWubgMAvjX2o

https://instagram.com/asmiyaprojesi?igshid=YmMyMTA2M2Y=

 ADRESLERİNDEN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.

05.01.2023 215

02-11-202202-11-202202-11-202202-11-2022